Slovenske blogerke o sončenju: Bleda koža je ok. Prisežem.

sreda, junij 29, 2016

English version here.

Na plaži me boste našli v senci. Sem iz družine kjer smo prečesali celo plažo za spodobno senco in nismo nikdar ležali na soncu. Sicer nimam nič proti sončenju, zaradi mene lahko delate kar se vam zljubi, itak sem prepričana, da dobro poznate vsaj osnovna opozorila o nevarnostih sončenja, ker nam jih trobijo na vsakem koraku in če jih odločite ignorirati za nekaj tednov porjavelosti, je to vaša stvar. Jaz bom ležala v senci s kupom križank in šla v vodo samo če ima nad 25°C ker me vedno zebe. Imam neko čudno kožo, saj čeprav sem bleda lahko stojim na soncu kar nekaj časa pa ne bo spremenila barve ne v rdečo in ne v rjavo, sicer bo prej rdeča, rjava pa skoraj nikoli, zato sem nisem nikoli zapodila parit na sonce.


Če se sprašujete kaj je sploh smisel te objave razen mojega tečnarjenja, no našle smo se nekaj bledoličnih blogerk, ki smo se odločile, da znova malo odpremo temo o nevarnosti sončenja, torej boste lahko prebrali podobne objave tudi pri Anni (Mad about Red)Karini (Karinartistic)Niki (Beautyfullblog), Sandri (The Puzzle of Sandra's Life) in Tamari (from Cherry Colors). Vse nas je zelo presenetil lanski naval na Marmelado, meni nesmiseln izdelek, ki le spodbuja neumno obnašanje, da se grejo ljudje brez zaščite sončiti. Sploh me ni ganila. Prve tedne mi sploh ni bilo jasno za kaj se gre, ker ponavadi takih objav tudi ne kliknem in ne sledim ljudem, ki so začeli s tem trendom, ampak me tudi sicer izdelkih za hitrejšo porjavitev ne zanimajo, ker mi čisto nič ne manjka. Pač sem že od malega bela, in?  Ne vem zakaj bi se sekirala zaradi take male stvari.


Če pričakujete žalostno zgodbico o tem kako me dražijo zaradi svetle kože, je tukaj ne boste brali. Sploh se ne spomnim kakšnih opazk, mogoče je kdaj kakšna priletela, ampak sem jih verjetno takoj ignorirala. Pravzaprav je bilo zadnjih par komentarjev, ki sem jih dobila, da izgledam kot Sneguljčica in porcelanasta punčka, nikakor pa ne v negativnem smislu. Edinkrat, da je moja polt bila problem, je bilo ko me je zdravnica dala testirati za slabokrvnost kar nekajkrat, ker sem si ji zdela nezdravo bela. Seveda sem bila popolnoma zdrava in očitno gospa ne ve, kakšne polti vse obstajajo. Seveda sem se tudi jaz podala v svet samoporjavitvenih krem, čeprav nisem nikoli pretiravala s količino in se jo uporabila le toliko, da sem dobila nekaj barve, pa tudi prvo rdečilo za lica sem kupila z namenom, da mi da nekaj barve v obraz, ampak se že dolgo ne sekiram kaj dosti glede teh stvari. Pač pride en trenutek v življenju, ko ugotoviš kako so take malenkosti brezvezne. Že dolgo nisem uporabila samoporjavitvene kreme za telo, edino kar občasno uporabim je tonik za samoporjavitev obraza, ker je večina pudrov zame pretemnih oz. naša podjetja/uvozniki namerno ne uvažajo najsvetlejših odtenkov, ker kot veste v Sloveniji ni bledoličnih žensk, a ne. 

Ne bom težila o tem kako pomembno je nanašati sončne kreme in izdelke z zaščitnim faktorjem, saj jih tudi jaz pozabim. Večina je še vedno lepljivih in mastnih, poleg tega pa so predrage, da bi jih uporabljala vsak dan tako kot svetujejo. Zagotovo že veste najpomembnejše stvari o sončnih kremah. Da mora krema zavarovati pred UVA in UVB, da ZF 15 filtrira 93 % UVB žarkov, ZF 30 97 % in ZF 50 98 %, da se je pametno izogibati soncu med 11. in 16. uro, da naj bi porabili dve žlice kreme naenkrat (30 ml) in še tono ostalih napotkov, ampak če se odločite jih ignorirati - ok. Gre se za vaše zdravje. Imam kar nekako občutek, da svarila proti kožnemu raku niso dovolj učinkovita, ker je le manjša možnost, da ga dobiš. Ampak če človeku poveš, da je sonce razlog za 80 % staranja kože in da te 2% škode postarata za 3 leta, bo vsak malo bolj pazljiv v upanju, da čim dlje ostane mlad.


Če vem, da bom zunaj, se vsaj toliko potrudim, da uporabim puder, ki vsebuje zaščitni faktor. Sem že slišala, da to menda ni dovolj, ampak vsega kar je na internetu ne moreš verjeti (vključno z mojo objavo), sicer pa nisem opazila nobenih novih peg, niti opeklin. Na soncu vsak dan nisem dolgo, tako da je za povprečen dan to čisto dovolj. Moja najljubša ličila z zaščito so:
Lahek primer oz. silikonska baza, ki pusti gladek občutek na koži in pomaga, da se puder lažje nanaša in dalj obstane na koži.

Lahko se zanesete na to, da imajo Korejske BB kreme odlično zaščito in tudi tale vsebuje ZF 25 PA+++. Je lahka, s srednjo prekrivnostjo, ampak se dolgo ne posuši na obrazu, zato je treba čez nanesti puder v prahu, če se nočeš prekomerno svetiti. Odtenek 13 je odličen za Sneguljčice, ker je res bled.
 Puder z visoko prekrivnostjo, ki pa ni težek (moja verzija je za normalno-suho kožo) in ima krasen satenasto mat videz.
Ena izmed mojih najljubših podlag, ker izgleda zelo naravno na koži, ampak je najsvetlejši odtenek temen, zato ga mešam s svetlejšim Rimmel Lasting Finish Nude (ZF 20). 


Poleti se že malo bolj potrudim, če vem, da bom veliko na soncu. Kupujem poceni sončne kreme, sploh ker naj bi jo porabil veliko, če upoštevaš nasvete strokovnjakov in nisem pripravljena dati več kot 5 €. Večinoma kupujem Baleo. 

Rednim bralcem bo tale tubica kar znana, saj je edina sončna krema, ki mi je bila do zdaj všeč za obraz (predlani ali lani so imeli obarvano verzijo, ki je bila boljša). Je poceni, dovolj lahka, čeprav moram uporabiti puder v prahu in ni pretirano bela. Za ceno čisto spodobna sončna krema.

SUN DANCE Transparent Sunscreen SPF 50
Kot sem že rekla me zelo odbijajo težke, mastne sončne kreme in jih potem sploh nočem uporabit, zato sem kupila prozorno različico. Ta je še vedno malo mastna, čeprav ni tako hudo kot tista v pločevinki in ima klasičen vonj po sončni kremi. 


Če ste prebrali vse do te točke in se vam zdi, da je to zagovarjanje bele kože trapasto in je zagorela koža lepša, vam naštejem še nekaj izdelkov za ustvarjanje umetne zagorelosti brez nastavljanja soncu: 

Zagotovo najlažji samoporjavitveni izdelek za obraz, saj je kot najbolj običajen, lahek tonik, ki ni niti malo masten ali lepljiv, zato bo ustrezal večini tipov kože. Deluje postopoma, kar je odlično, saj si sploh na obrazu lahko kaj hitro lisast, če želiš hitre rezultate. V treh dneh dobiš že neko spodobno, naravno zagorelost brez oranžnih tonov. Lepo diši ko je nov, ampak kot vsi samoporjavitveni izdelki dobi tipičen samoporjavitveni vonj starejši kot je.

Instantni videz porjavitve v spreju. Barva (imam najsvetlejši odtenek Light Glow) je prava za mojo kožo, saj je zelo podoben odtenek temu, ki ga dobim s pravimi samoporjavitvenimi kremami. Ni lahka stvar za uporabo, ker je sprej precej hecen, saj nima dovolj razpršene meglice izdelka in se tudi zelo hitro suši, tako da je treba delati hitro, ampak se potem nikamor ne premakne. Nima kakšne večje prekrivnost, ko obljublja (naj bi bil kot najlonke v spreju), ampak boljšega še nisem našla.

Ta in St. Tropez sta najboljši samoporjavitveni kremi kar sem jih preizkusila. Verjemite mi, da je ogromna razlika med temi in tistimi iz drogerij. Barva je bolj naravna, ker ima olivni podton, je precej temnejša z enim nanosom in zdrži okrog enega tedna. Diši po marcipanu in od začetka nima tipičnega samoporjavitvenega vonja, ampak bolj kot je stara, bolj se razvije ta vonj (ni pa nikoli tak kot pri poceni kremah).

Ne samo, da ima polno zlatih bleščic, ki izgledajo super tudi na laseh, ima tudi malenkost barve, ki se pokaže na moji svetli koži in ustvari zelo rahel učinek zagorelosti. Je pravi suho olje in se hitro vpije, tako da nisi masten. Mislim, da sem videla duplikat tega olja v Tušu, ime znamke pa je bilo Olival ali nekaj podobnega.


ESTEE LAUDER Bronze Goddess Soft Matte Bronzer
Ko sem leta nazaj raziskovala in preizkušala bronzerje sem našla le enega, ki res ustreza moji bledi koži in to je ta. Ima rdečkast podton namesto oranžno-rumenega, zato ustvari bolj naravno zagorelost na svetli koži, poleg tega pa je še mat. Edini minus je cena, ampak stvar traja leta.


Poglej kaj so napisale moje soblogerke:
Anna (Šoštanj) iz Mad About Red: "»Vsaka porjavitev kože je bolezen kože«; mi še sedaj odmevajo profesoričine besede, ko nam je v srednji šoli dobro namerno želela preprečiti obisk solarija. Tisti čas je bila zagorela polt in solariji pravi hit." Preberi več...
Karina (Kranj) iz Karinartistic"I've always been referred to as being as white as the walls or the colour of sour cream, just because my skin lacks in melanin. I have a very light complexion with a hint of an olive undertone and I've never felt like that is something I needed to change. And yes, every time I went swimming by the pool or in the sea, everyone stared at me like I was an alien, because my skin was so bright against everyone else's." Read more...
Nika (Ljubljana) iz Beautyfullblog: "Priznam, ob zagoreli polti se mi pocedijo sline kot ob tablici čokolade. Bolj kot je temna, bolj je mamljiva ... in tudi bolj zdrava. A le čokolada!!! S poltjo namreč ni tako, če ni kakavova že po naravi. Zaradi drobnih gub ob koncu poletja, hiperpigmentacije in temnih lis, sem se naučila, da je zdrava koža takšnega tena, kot mi ga je dala mati narava." Preberi več...
Sandra (London) iz The Puzzle of Sandra's Life: "I don't remember the last time I got a proper tan and it's not something I even wish for anymore." Read more...
Tamara (Koper) iz Cherry Colors: "Dandanes je malo ljudi, ki bi se vtaknilo vame in v mojo "večno" bledo polt. In to mi je pravzaprav všeč. Če me kdo vpraša, "furam" Sneguljčico ali Nicole Kidman in imam potem mir. ;)" Preberi več...

You Might Also Like

15 comments

  1. Super zapisi. Prebrala sem čisto vse in mi je všeč razmišljanje. Rajši posežem po dobri samoporjavitveni kremi/izdelku, kot pa da se cvrem na soncu. Me pa zanima kateri izdelek St.Tropez priporočaš, saj jih je kar nekaj in kaj za nanašanje?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :) Jaz sem imela to, ki se zdaj imenuje Classic Bronzing Mousse (samo zdaj je 10 € dražja kot je bila včasih :O). Super je ker je obarvana, pa točno vidiš, kje si jo že nanesel in se skoraj takoj posuši tako da nisi nič lepljiv. Lahko pa izsuši kožo, če imaš že tako bolj suho. Za nanašat pa obvezno kupit za katerokoli samoporjavitveno eno izmed tistih "penastih" rokavičk, kot je tale: http://www.lookfantastic.com/st-tropez-applicator-mitt/10548096.html. Ne vem če je kakšna tudi v naših drogerijah, ampak z njimi izgleda nanos popoln.

      Izbriši
  2. Tudi jaz rajši uporabljam samoporjavitvene izdelke kot izpostavljanje soncu :) Zaščitni faktor na obrazu pa je must tudi pozimi, ker je sonce prav tako močno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imaš prav, zaščitni faktor je pomemben tudi pozimi, sploh ko je sneg in je albedo večji. Ampak če se zadržuješ bolj v notranjih prostorih, SPF ni nujen :)

      Izbriši
  3. Kooooončno objava, da je bledo OK! Osebno mi gre ful na živce, ko pridem z morja in me vsi sprašujejo, ja kje maš pa kej barve (sicer porjavim malce, ampak ne fuuuuul, ker ne prenašam dobr vročine in mi ni v interesu. Že tako mam dost poškodovano kožo na obrazu, hvala lepa ;) pa na živce mi gre, da je skor v vseh tutorialih, ko se omenj bronzer, zraven besedna zveza healthy glow ;) tud bledo je lahko healthy ;) :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Me veseli, da nas podpiraš pri tem :) Mentaliteta se mora močno spremenit. Na morje se ne gre po barvo, ampak sprostit in jaz se sproščam v senci. Pri nas smo vsi vedno prišli domov čisto beli, pa ni nihče nič rekel, ampak glede na komentarje vidim, da je žaljenje bele polti še vedno moderno.
      Healthy glow bi morala biti besedna zveza rezervirana za highlighter in ne bronzer. Upam, da tudi ostale blogerke pridejo to tega spoznanja :)

      Izbriši
  4. Tale krema za obraz Sun Dance je meni tudi super, ampak mi je res žal da nimajo več obarvane verzije, ker bi mi bila pomoje še bolj. Transparentni sprej, pa vsako leto pristane v mojem vozičku ampak ga uporabljam samo doma, ker se mi je v torbici že razlil...V torbici me pa sprmelja verzija v ''piksni''. Tonik mi je tudi zaradi tebe spremenil poletje :P Lahko celo kakšen puder uporabim, ki ga brez 14dni na Korziki enostavno ne morem. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res mi je škoda, da ni več obarvane. Moram pogledat, če jo ima morda Müller (Lavazon). Meni je transparentni sprej dobro preživel Kolpo, ampak zdaj je pa še mene zaskrbelo, da bi se kaj polilo :O. Piksno sem imela samo ekrat in je bila takoj prazna. Sem bila kar jezna.
      Tonik je pa odličen. Super, da so se pri SunDance odločili za tak izdelek :)

      Izbriši
  5. Hmm mogoče pošljemo tele naše zapise tudi uvoznikom v premislek, da nas je kar nekaj, ki ne moremo kupiti pravega odtenka pudrov pri nas -.-"

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res bi lahko. Pri nas lahko najsvetlejših odtenkov naštejem na prste ene roke - Revlon Ivory, Deborah Radiance Creator 00, Deborah BB, drugih ne poznam. Manhattan so pa itak nehali prodajat, pa so imeli odličen svetel odtenek. Problem je tudi, ker sama podjetja ne delajo dovolj svetlih odtenkov. Chanelovega ali Diorjevea pudra sploh ne morem kupit.

      Izbriši
  6. Super objava, lepo da še nekdo na svetu zagovarja bledo polt, saj jaz vedno dobim komentarje če je vse uredu z mano, da sem prebleda, slabokrvna...
    Sem pa lani kupila tale Sun Dance fluid za obraz pa mi ni odgovarjal ;( Zdaj sem pa posegla po Azijskih kremah za sončenje, sem si mislila, če so tako obsedeni s svetlo poltjo in perfect kožo, morajo biti njihove kreme s faktorji fantastične in zaenkrat sem že našla dve super nelepljivi z visoki faktorjem. Zdaj moram pa še v Dm-a po tale samoporjavitveni tonik (večinoma so mi pudri in BB kreme pretemne pa je fajn če si za pikico potemnim obraz in vrat), ker ga lani nisem našla.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :) Lepo, da se je našlo toliko Snegulčic :)

      Katere azijske sončne kreme so ti pa všeč? Zdaj bo Coppertone imel novo linijo Clearly Sheer in upam, da bo tudi pri nas :) Ta tonik res pride prav, ko hočeš nosit puder, ki ti je všeč in ne le dosti svetel :)

      Izbriši
  7. Super ste se zbrale in podpiram "kampanijo", mogoče se vam celo pridružim.
    A veš, da sem prvo nate pomislila ko je tekla debata o NE sončenju in bledi koži. Pa sem jaz drugače tudi bleda, samo poleti morda malo več na soncu, ampak pazim. Mi je pa zanimivo, jaz vedno poslušam od vseh kako sem bela, sploh ker so vsi v družini precej temni že po naravi. :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upam, da se boš, če boš imela čas :) No, saj zame je res očitno, da se ne sončim :D Zadnjič sem primerjala mojo kožo z dojenčkovo in sem še kakšna dva odtenka svetlejša :D Pri nas smo vsi precej svetli in nihče intenzivno ne porjavi, tako da ti tudi ne more nihče rečt, da si prebel.

      Izbriši
  8. Krasno ste se potrudile vse punce in meni je porcelanasta, svetla polt tako lepa. Jaz obvezno uporabljam sončne kreme, in raje vložim malo več v samoporjavitvene kreme, pa mi je tako prav super:)

    OdgovoriIzbriši

TRANSLATE